Friday 17 January 2014

Filled Under:

Seni Ukiran Bentuk Monster Pada Pokok Mati Yang Menakjubkan


 Seorang seniman berasal   dari Seattle , Amerika , baru saja menyelesaikan karyanya yang begitu indah . Wanita tersebut mencipta pokok ' monster '  diilhamkan oleh mendiang ayahnya yang dulunya merupakan seorang penebang pokok .

Pada tahun 2006 , seniman bernama Kim Beaton dan 25 pasukan sukarelawan lain menghabiskan masa 15 hari untuk mencipta pokok raksasa yang diperbuat daripada kayu , besi, dan bahan mesra alam lain .



"
Bapa saya meninggal dunia pada usia 80 tahun. . Saat itu saya terbangun dari tidur dan berusaha mengingat mimpi yang saya alami . Saya melihat ayah saya , begitu lemah , lemas , dan berubah menjadi pokok , duduk di tengah hutan , " cerita Beaton , seperti yang dikutip dari OddityCentral .

Saat itu juga , Beaton terus mengambil alat pahatnya dan membuat ukiran kasar dari reka bentuk pokok mati. Keesokan harinya , Beaton langsung menelefon rakan - rakannya untuk meminta bantuan dalam menyelesaikan karyanya .

Karya Beaton , yang digelarkan dengan Tree Troll , telah menggeliling Seattle selama dua tahun lebih untuk dipamerkan di pelbagai festival dan parade . Semua orang yang melihat karya Beaton pun mengagumi bentuk dan kemegahan pohon ' monster ' berwajah ramah tersebut .










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers