Tuesday 11 February 2014

Filled Under:

Karya Seni Dari Cebisan Makanan Yang Menakjubkan.


Benda remeh temeh ternyata juga boleh jadi karya seni luar biasa hanya dengan sedikit sentuhan asalkan tepat . Victor Nunes salah satu orang yang boleh menggunakan barang remeh menjadi begitu imaginatif .

Victor membuat potret yang " hidup " menggunakan popcorn , kacang atau buah anggur . Ia menggabungkan benda - benda itu dengan lakaran penanda sederhana . " Aku selalu suka bermain - main dengan gambaran dari makanan dan objek lain , " kata lelaki berusia 65 tahun ini .

Art director di iklan sejak 1971 ini mengaku membuat ciptaan ini untuk hobi saja . Ia memuat naiknya di Facebook mulai bulan ini dan menikmatinya sebagai " terapi " . Karyanya memang mengagumkan , hanya dengan menggunakan remahan biskut atau memanfaatkan lubang pada tangkai gunting boleh begitu imaginatif .

" Aku tidak mempunyai bahan kesukaan . Aku menggunakan apapun yang mencabar tapi aku memilih yang mudah dan mudah untuk didapati seperti kopi , tuala dan makanan , " kata Victor . " Aku mencabar diri dengan membuat karya dari benda biasa membentuk hal luar biasa . "












1 comments:

Nuffnang Ads

Followers