Saturday 1 February 2014

Filled Under:

Perpustakaan Mini Yang Mempunyai Papan Gelongsor


Arkitek Moon Hoon baru saja mereka bentuk Rumah Panorama di Chungcheongbuk - do , Korea Selatan . Salah satu ciri terunik yang ada di rumah ini adalah perpustakaan . Dikatakan demikian kerana perpustakaan ini mempunyai papan gelongsor yang boleh menjadi tempat permainan untuk kanak - kanak .


 Perkara yang unik dari perpustakaan ini adalah reka bentuk yang dibuat bertingkat seperti tangga sehingga mempunyai fungsi tambahan sebagai tempat duduk ketika menikmati teater . Moon Hoon menjelaskan , " Permintaan dasar dari rumah ini adalah bagaimana mereka bentuk ruang  diatas dan dibawah untuk membolehkan mempunyai penampilan yang berbeza . 

Jawapannya datang dengan ruang multifungsional yang merupakan tangga besar , rak buku , ruang baca santai , pawagam mini , papan gelongsor , dan banyak lagi . Pelanggan sangat senang dengan rancangan awal reka bentuk ini . Dapur dan ruang makan adalah ruang penting lain di mana keluarga berkumpul . TV diletakkan di ruang tamu kecil .

Loteng adalah tempat pandangan yang terbaik yang digunakan sebagai ruang bermain untuk kanak - kanak . Tangga yang mempunyai fungsi pelbagai guna memberikan tenaga aktif selama di rumah . Rumah ini benar - benar direka untuk mewujudkan keselesaan di segala usia . 










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers