Friday 28 March 2014

Filled Under:

Artis Jepun Menghasilkan Karya 3D Tentang Zip Bersaiz Gergasi



Zip memang sesuatu perkara yang biasa kita dijumpai di kehidupan sehari - hari . Namun seniman yang berasal  dari Jepun ini justru berjaya mengubah zip yang biasa - biasa saja menjadi suatu karya seni luar biasa . Kitagawa Jun mulanya melukis zip di dinding dengan kesan dua dimensi . 


Namun ia merasa kurang puas dan dicabar untuk membuat karya yang jauh lebih sukar dengan kesan tiga dimensi .Zip karyanya juga dibuat dengan saiz gergasi . Salah satunya karyanya yang menarik adalah lukisan 3D zip raksasa di dinding terowong Tokyo . 

Gambarnya yang unik tentunya menarik perhatian pejalan kaki sekitar hingga dijadikan objek foto oleh anak - anak muda Jepun . Tidak hanya itu saja , ia juga membuat zip raksasa dan ditempatkan di sebuah kolam . Kini Kitagawa tengah dalam projek pengerjaan zip  raksasa baru yang rencananya akan dipasang di beberapa tempat awam Jepun seperti bangunan pejabat dan jalan - jalan .

 Ia mendedahkan bahawa karyanya tersebut mempunyai tujuan untuk membuat orang boleh lebih berimajinasi terhadap hal - hal yang menurut mereka biasa .

                       Berikut ini foto resleting raksasa karya Kitagawa Jun :










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers