Saturday 31 May 2014

Filled Under:

Lelaki British 10 tahun Buat Pagar Rumah Jadi Naga Bersaiz Raksasa.



Membentuk pagar tumbuhan yang indah memang penting untuk membuat rumah enak dipandang . Tetapi bagi lelaki asal Inggeris , John Brooker , membentuk pagar tanaman adalah suatu karya seni . Tak tanggung - tanggung , John hingga membuat pagar tanamannya berbentuk naga .

Pesara berusia 75 tahun itu membuat pagar tanamannya berbentuk naga sepanjang 30 meter . Untuk membuat " monster " tanaman itu pun memerlukan proses selama 10 tahun .

Tidak hairan jika memerlukan masa yang begitu lama , kerana pagar tanaman tersebut dibuat dengan bentuk yang rumit . John membentuk naga tersebut lengkap dengan butiran lubang hidung serta gigi yang runcing .

Tidak hanya itu , lelaki yang tinggal di King 's Lynn , Norfolk , United Kingdom ini juga membentuk sepasang sayap . Masing - masing sayap berada di sisi naga dengan panjang 1.8 meter . Dengan bentuk yang indah dan menawan seperti itu pantas jika pagar tanaman ini dinilai sebagai karya seni .

Hingga saat ini John menghabiskan masa sehingga berjam - jam untuk mengurangkan pagar tanaman setinggi 6 meter tersebut . Hal itu dilakukan agar bentuknya tetap indah , mengingat tanaman yang terus berkembang . John juga mengaku kegiatan tersebut membuat tubuhnya semakin bugar di usianya yang telah lanjut .











0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers