Thursday 23 October 2014

Filled Under:

Bodhi- Anjing Didandani Pakaian Lelaki Menjadi Terkenal di Media Sosial.

Bodhi si anjing  jenis Shiba tidak punya masa untuk sekadar mengejar tikus di dapur. Jadual beliau sudah cukup padat dengan pemotretan sebagai model pakaian lelaki New York popular, "menswear". Selain sebagai model, Bodhi sendiri merupakan artis sosial media yang mempunyai follower lebih dari 140 ribu orang di Instagram.

Populariti Bodhi berawal dari  pemiliknya iaitu Yena Kim (27) dan Dave Fung (29). Mereka mendandani anjing mereka dengan pakaian dan topi mewah kemudian memuat naik fotonya ke internet. Di luar dugaan mereka, foto Bodhi menuai respon yang sangat postif. Yena dan Dave pun semakin senang mendandani anjing mereka dengan pakaian yang fashionable dan trendy.

"Kami tidak punya rangcangan khas ketika memulakan blog," kata Yena yang pernah bekerja sebagai pereka fesyen Ralph Lauren. "Pada  hari Sabtu, kami hanya bosan, jadi kami memutuskan untuk menghabiskan masa dengan mendandani Shiba kacak kami dengan fesyen lelaki."

"Semua pemilik anjing telah memakaikan pakaian di anjing mereka hanya untuk membuang masa," tambah Dave, yang mempunyai pengalaman satu dekad sebagai pereka grafik profesional. "Kami baru tahu bahawa ketika kami memberinya pakaian, ia bersinar, ia mula menimbulkan."

Yena dan Dave kemudian terus menghantar foto-foto Bodhi. Suatu hari, website GQ Magazine mengakui keunikan karya mereka.

"Tanggapannya benar-benar sukar dipercayai, jadi kami terus memuat naik foto di Tumblr," cerita Yena. "Hari berikutnya, Tumblr kami diakui laman GQ Magazine dan segalanya bermula dari sana."

Tidak lama kemudian , anjing model ini mempunyai banyak follower di semua akaun sosial medianya. Bodhi mula menerima permintaan yang tidak terkra banyaknya untuk bekerjasama dengan label fesyen.

"Pada mulanya kami mendapat beberapa kritikan dari orang yang berfikir Bodhi mungkin tidak selesa dalam pakaian manusia," kata Dave. "Tapi itu berubah, orang-orang ganti mengkritik pakaian apa yang akan kelihatan lebih baik dengan tali leher yang mana, dan saat itulah kami tahu kami berjaya."

Bodhi sendiri seolah-olah menikmati bergaya di depan kamera. Dia seperti dilahirkan sebagai model, dan seolah-olah benar-benar tahu bagaimana bekerja dengan kamera.

"Dia suka memakai pakaian yang membuatnya mendapat perhatian besar , dia tahu dia boleh melakukan apa pun," jelas Yena. "Pertama kali kami mendandaninya, kami melihat percikan kesenangan di matanya dan dia duduk diam sambil menatap kamera."

"Kami menerima sebahagian besar pakaian dari jenama yang bekerjasama dengan kami, tapi kami terus belanja untuk barang yang paling menarik dalam pakaian lelaki, kerana kami berdua pereka, kami merancang dan membuat pakaian yang dia memakai untuk penampilan," tambahnya. "Kami berdua memutuskan untuk berhenti dari pekerjaan kami untuk ini terutama sebagai alasan untuk mengambil rehat dan melakukan sesuatu yang sedikit luar biasa."

Berikut ini beberapa foto-foto Bodhi:

 








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers