Friday 24 October 2014

Filled Under:

Video- Ribuan Kutu Ditemui di Rambut Kanak-kanak Ini.


Di era teknologi canggih sekarang ini mungkin banyak yang tidak pernah melihat atau merasakan mempunyai kutu di rambut. Tapi nyatanya ada seorang gadis yang mempunyai kutu rambut.

Sebuah video yang dimuat naik ke YouTube menunjukkan rambut seorang gadis yang dipenuhi dengan banyak sekali kutu. Ratusan, atau mungkin ribuan, telur kutu berikut kutu rambut itu terlihat jelas saat disikat menggunakan sikat kutu.

Dalam video berdurasi 2 minit 10 saat ini kelihatan ibu yang berkerja mengheret kutu yang tersembunyi di rambut hitam anak perempuan dengan sikat kutu Ratusan kutu hidup berwarna hijau pucat terlihat memenuhi separuh sikat.

"Bagaimana boleh rambut manusia mempunyai kutu sebanyak itu?" tulis seorang yang melihat video berikut. "Aku yakin ini kes kutu paling teruk yang pernah ada," tambahnya lain. "Aku tidak boleh membayangkan seperti apa rasanya jadi kanak-kanak itu," ucap penggunjung tersebut. 


Para pengunjung video syok melihat video dokumentasi tersebut. Mereka meyakini bahawa ratusan kutu itu telah hidup begitu lama dan membina sarang di rambut gadis malang itu. Dr. Alejandra Perotti, Pensyarah Sains Biologi di Inggeris, menyebut kes seperti itu masih ada di Eropah namun tidak seekstrim itu.

"Kes seperti ini biasa terjadi pada  anak-anak terbiar," ucap Dr. Alejandra Perotti. "Mereka seharusnya membotakkan gadis itu untuk memusnahkan kutu kerana bersikat dan memakai syampu tidak akan membunuh kutu tersebut."


Berikut adalah video  Ribuan Kutu Ditemui di Rambut Kanak-kanak Ini.
 




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers