Friday 27 February 2015

Filled Under:

Pelik Giler! Manusia Ini Mempunyai Kulit Paling Lembut di Dunia.

http://gabancomel.blogspot.com
Setiap manusia dilahirkan di dunia ini banyak sekali ragam dari perbezaan suku bangsa dan lain sebagainya, dan mempunyai watak masing masing, banyak juga orang yang dilahirkan di bumi ini mempunyai kemampuan yang unik di banding orang-orang yang lain ada yang mempunyai IQ di atas rata rata dan lain sebagainya, nah kali ini gabancomel.blogspot. akan memberikan maklumat tentang manusia ini, orang ini mempunyai kulit sangat lentur di banding yang lainya,

Soal kulit paling lembut yang boleh ditarik hingga sekian sentimeter, belum ada yang boleh menyaingi Gary Turner. Kulitnya dapat melonggar, merenggang, dan ditegangkan. Dia boleh menutupi seluruh wajahnya dengan kulit leher. Kulit bahagian perut bahkan boleh memegang tiga meter .gabancomel.blogspot.com



http://gabancomel.blogspot.com


Sebenarnya Turner menderia penyakit yang jarang berlaku yang disebut sindrom Ehlers Danlos.Hanya 1 dari 10 ribu orang mungkin mengidap sindrom ini.

Turner berkata kepada stesen televisyen ABC News, jika anda melihat sel kulit di bawah mikroskop maka akan terlihat baik, bulat dan mengunci. "Sementara kulit saya bergerigi dan tidak sesuai jaringan satu dan lain. Cara terbaik menerangkan, aku tidur di TIKAR anyaman. Anda boleh membayangkan corak kulit saya," katanya.


http://gabancomel.blogspot.com

Kulit Turner kelihatan dua kali lebih tipis dari kulit biasa. Dia mula mengetahui keanehan pada kulitnya saat berumur 10 tahun. Ketika itu bapa saudara Turner mengajak rakan-rakan sebaya. Dia menunjukkan kelenturan kulit anak saudaranya itu. "Dari reaksi wajah mereka, saya tahu ada yang aneh," Turner menjelaskan.

Dia menggunakan pengapit untuk menarik kendur kulitnya ke bawah. Tapi tidak kelihatan wajah kesakitan. Berkat kepakarannya, Turner pernah bergabung dalam kumpulan Sarkas Horor.


http://gabancomel.blogspot.com





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers