Sunday 26 April 2015

Filled Under:

Aneh! Rahsia Mandi Lumpur di Kawah Gunung Berapi El Totumo, Colombia.


Mandi susu atau bunga tentu sudah biasa buat sebahagian orang. Agar lebih menarik pelancong Gunung Berapi El Totumo yang terletak di Colombia mandi lumpur di kawah gunung tersebut.

Kawah gunung berapi gunung berdiri setinggi 15 meter seperti bukit najis. Sebuah tangga kayu diarahkan ke kawah tersebut. Setelah menaikinya, pelancong boleh melihat lumpur tebal yang hangat dan cukup kental.



Mandi di kawah ini sudah jadi ritual yang popular dilakukan para pelancong. Menurut kepercayaan, mandi di kawah itu boleh menyembuhkan penyakit. Tapi yang perlu anda tahu, kawah ini tidak mempunyai asas namun kepadatan lumpurnya akan membuat anda terus terapung.

Segala kemudahan telah disediakan penduduk tempatan untuk pelancong. Mereka akan menawarkan perkhidmatan mulai menyimpankan barang-barang, mengurut, mengambil foto bahkan memandikan anda selepas mandi lumpur di laman ini.

Penduduk tempatan percaya bahawa El Totumo dulunya juga memuntahkan api, lava dan abu kerana adanya syaitan. Untuk itu, seorang dukun tempatan menaburkan air suci ke gunung berapi dan menenggelamkan iblis dalam lumpur. Tentu saja, ini adalah cerita rakyat yang mungkin sengaja dibuat oleh penduduk tempatan untuk memikat pengunjung.










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers