Thursday 28 May 2015

Filled Under:

Ngeri,Wanita Ini LumpuhSeumur Hidup Gara-gara Pinjam Berus Make Up.


Nasib malang menimpa Jo Gilchrist (27). Wanita ini harus duduk di atas kerusi roda selamanya gara-gara masalah yang banyak orang menganggapnya remeh, meminjam berus make up. Namun rupanya berus make up tidak seperti selamat yang anda kira.

Pengalaman Jo bermula pada Februari lalu apabila ia merasakan belakangnya sangat sakit. Awalnya, Jo mengira rasa sakitnya itu disebabkan oleh kedudukan tidur yang salah. Namun rasa sakitnya semakin menjadi sehingga ia harus dibawa ke hospital.

"Jujur saja, saya fikir saya akan mati," katanya. "Rasa sakit pada belakang saya lebih teruk berbanding ketika melahirkan."




Doktor kemudian mendapati bahawa Jo mendapat infeksi serius yang menyerang tulang belakangnya. Jo yang dirawat tiga bulan di Princess Alexandra Hospital di Brisbane, Australia, harus bertahan ketika doktor berusaha menghilangkan bakteria yang tersebar di tubuhnya. Sayang, Jo harus berakhir di atas kerusi roda seumur hidupnya.

"Satu-satunya penyebab adalah berus solek yang aku pinjam dari teman untuk menutup jerawat," terangnya. "Kawan saya itu ternyata mempunyai jangkitan pada wajahnya dan aku sempat meminjam berus miliknya. Aku benar-benar tidak tahu perkara ini akan berlaku. Saya sebelum ini biasa saja untuk saling pinjam dengan temanku."

Kendati demikian, Jo masih boleh merasa bersyukur kerana jangkitan itu hanya menyerang tulang belakangnya. Keadaan Jo bisa lebih parah sehingga ia akan sukar menjaga anak lelakinya, Tommy, yang berusia 2 tahun.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers