Monday, 15 June 2015

Filled Under:

Aneh,Bayi Diikat Ibu Kandung Disuruh Makan di Lantai Seperti Anjing.



Seorang ibu di Filipina diburu polis setelah mencatat foto melayan bayinya seperti anjing. Dalam akaun Facebook miliknya, perempuan itu mengikat leher bayinya dan menyuruhnya makan di mangkuk yang diletakkan di lantai.


 Foto-foto mengerikan itu mengundang kemarahan warga Filipina. Mereka mengecam tindakan biadab yang dilakukan wanita itu pada anaknya. Beruntung, daripada siasatan yang dilakukan polis berbekal identiti wanita itu di Facebook, dia akhirnya ditangkap dan membawa kanak-kanak malang itu ke tempat perlindungan.

 Masa ini bayi yang didera oleh ibu itu berada dalam pengawasan Jabatan Kebajikan Sosial dan Pembangunan . Adapun si ibu, masih menjalani ujian pemeriksaan psikiatri.



Ketua
Jabatan Kebajikan Sosial dan Pembangunan di Wilayah Bataan, Filipina, Marilyn Tigas, berkata, gambar itu diambil ketika kanak-kanak dan sepupunya menirukan gerakan anjing. 

Tigas menjelaskan, perempuan itu sebenarnya menyiarkan foto itu dengan maksud bergurau. Namun, polis dan masyarakat tidak percaya. "Jika itu adalah sebuah gurauan, itu adalah gurauan yang sangat buruk.

 Anak itu tidak faham jika ibunya sedang bergurau," kata Menteri Kesejahteraan Sosial Corazon Soliman. "Tdak seorang pun berhak memperlakukan seorang anak seperti layaknya mainan. Siapa saja melakukan hal seperti itu terancam hukuman mengikut undang-undang yang berlaku," kata Soliman. Sejak diusut polis, perempuan itu sudah menutup akaun Facebook miliknya. Tapi, sejumlah foto bayinya yang dia perlakukan seperti anjing terlanjur beredar luas . Demikian dikutip dari Mirror.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs