Friday 5 June 2015

Filled Under:

Menarik,Lobster Pelik Berwarna Galaksi Luar Angkasa Ditemui di Papua New Guinea.



Kecantikan lobster yang pelik ini seolah-olah akan menjadi kegemaran pencinta haiwan laut. Bagaimana tidak, jika lobster kebanyakan mempunyai satu warna saja, maka lobster ini malah mempunyai beberapa warna sekaligus.

Berbeza dengan udang yang biasanya berwarna oren, haiwan laut yang pelik ini mempunyai warna cantik dan sangat unik. Seorang saintis belum lama ini termasuk udang yang mempunyai warna serupa dengan galaksi luar angkasa.




Lobster cantik ini mempunyai gradasi warna biru muda hingga tua pada bahagian sepit dan wajahnya. Sedangkan bahagian badan hingga ekor, merupakan gradasi warna ungu kemerahan.

Bintik-bintik yang ada pada udang tersebut juga membuatnya terlihat seperti haiwan-haiwan yang bertaburan di langit angkasa. Uniknya lagi, saintis berasal dari Jerman tersebut mencari lobster ini di Papua New Guinea.

"Saya rasa ini adalah jenis udang karang yang paling cantik yang pernah kulihat," ujar Christian Lukhaup yang mencari udang tersebut. "Lobster ini mempunyai warna yang benar-benar menarik."

Malangnya, Christian Lukhaup mengatakan bahawa penduduk lobster cantik ini terancam musnah. Hal tersebut dikeranakan penduduk tempatan yang menjualnya kepada pembekal akuarium. Semoga lobster cantik ini boleh terus membiak dan tidak musnah.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers