Thursday, 13 August 2015

Filled Under:

Pembuat Tatu Tanpa Ada Lakaran.


Keputusan untuk membuat tatu baru biasanya sukar, tetapi hal tersebut tidak dialami oleh seniman yang satu ini. Jay Fresstyle adalah salah satu artis yang menakjubkan. Ia mampu mencipta tatu yang indah dengan hanya menggunakan freestyle
tanpa ada lakaran. Tatu yang ia buat dilakukan secara eksklusif dengan pelanggan-pelanggan beliau. Ia cukup percaya diri dengan kemampuan artistik yang ia miliki dan ia buktikan dengan keindahan tatu yang ia buat.

Tanpa lakaran, ia dianggap cukup berani dalam membuat tatu untuk pelanggannya. Seniman yang baru  umur 29 tahun ini lahir dari ibu bapa yang berasal dari China dan tinggal di Afrika Selatan. Seniman ini memang mempunyai ciri khas yang menjadi kelebihannya berbanding pentato yang  lain. Selama ini ia tidak hanya menato pada kulit saja, tetapi tatu yang diciptakannya mampu menghasilkan gambar yang luar biasa.

Perpaduan yang digambarkan seniman ini dapat dilihat dengan jelas dari hasil-hasilnya. Dengan menggunakan cat air yang ia gunakan untuk menato, ia berusaha memuaskan para pelanggannya. Sepenuhnya otodidak, penato atau pelukis ini cukup terkenal di seluruh dunia. Ia bahkan mempunyai moto yang sangat menyentuh. Motonya iaitu "berikan aku sebahagian dari kulit kamu maka aku akan memberikan sebahagian jiwaku". Itulah motto yang sampai saat ini dia pegang teguh, sehingga ia menjadi satu daripada penato yang cukup ternama di dunia.















0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs