Friday, 25 September 2015

Filled Under:

Kucing Ini Alergi Makan Makanan Kucing


 Munchkin sepertinya benar-benar memerlukan semua nyawa dari spesimen kucingnya untuk tetap bertahan hidup. Bagaimana tidak, kucing berbulu putih kelabu itu tidak boleh makan makanan yang umumnya dimakan kucing.

Munchkin alergi pada makanan kucing seperti ikan, krim, susu ayam bahkan makanan khas haiwan. Jika mengambilnya, dia akan kejang-kejang.

Si pemilik, Louise Bean dan suaminya Paul awalnya menganggap Munchkin mempunyai masalah dengan kepalanya. Namun setelah berkali-kali check up, doktor mendiagnosis kucing mereka terkena alahan. Tidak dapat tidak, mereka pun sangat bimbang dengan keadaan Munchkin.




"Kami sudah membawa Munchkin berjumpa pada doktor haiwan selama sepuluh bulan ini," kata Louise. "Dia ke sana setiap minggu dan kejangnya berlaku setiap hari."

Tidak cuma kejang, Munchkin juga mempunyai kebiasaan "mandi" berlebihan. Dia terlalu sering menjilat bulunya sendiri jika doktor tidak memberinya suntikan steroid setiap bulan.

Berita baiknya, doktor haiwan telah mencari makanan yang tepat untuk Munchkin. Mereka membawakan makanan kering jenis istimewa yang sesuai untuk Munchkin.

"Munchkin kelihatan baik saja sekarang meskipun aku belum pernah melihatnya menangkap seekor tikus pun di rumah," kata Louise. "Jadi paling tidak kami boleh bersyukur untuk pengampunan kecil itu."






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs