Monday 19 October 2015

Filled Under:

Ngeri, Air Terjun Paling Indah di Jepun Tempat Popular Bunuh Diri

Air terjun Kegon adalah salah satu air terjun paling indah di Jepun dan destinasi pelancongan kegemaran . Tapi siapa sangka, tempat seindah ini  juga menjadi tempat kegemaran untuk bunuh diri.

Air terjun Kegon adalah air terjun yang berada di Tasik Chuzenji , Taman Nasional Nikko , Tochigi , Jepun. Air terjun ini adalah salah satu air terjun yang paling besar di Jepun. Dengan tinggi 97 meter, lebar 7 meter dan debit air yang deras , air terjun Kegon menebar pesonanya ke setiap pengunjung yang datang.Dari wikipedia , air terjun Kegon terbentuk kerana adanya perubahan aliran Sungai Daiya yang terjadi akibat aliran lahar letusan Gunung Nantai . Jadi , air yang mengalir di air terjun ini berasal dari Sungai Daiya .


 Air terjun Kegon mengalirkan air yang sangat deras.Persekitaran di sekitar air terjun yang masih hutan dan dipenuhi pokok-pokok, membuat udara terasa sejuk. Tidak hairan jika penduduk Jepun mengatakan , air terjun Kegon merupakan air terjun tercantik yang ada di Jepun.Malangnya, kawasan air terjun ini tidak hanya asyik untuk dijadikan tempat pelancongan, tetapi juga untuk bunuh diri.

 Air terjun Kegon memang sudah terkenal dan popular sebagai lokasi untuk mengakhiri hidup di Jepun. Tercatat beberapa artis dan penduduk Jepun yang lain bunuh diri di tempat ini.Walaupun menjadi lokasi kegemaran bunuh diri , air terjun Kogen tetap dibuka untuk umum, anda pun boleh melancong ke sini . 
 
Pelbagai kemudahan penunjang pelancongan siap memanjakan anda . Salah satunya adalah lif . Dari atas air terjun, pengunjung boleh turun ke bahagian bawah air terjun menggunakan lif . Anda pun akan dibawa turun dari ketinggian 100 meter menuju dasar air terjun.Selain air terjun, anda juga boleh bermain air sambil menikmati dinginnya air dari Tasik Chuzenji .


 Air di tasik ini sangat bersih dan jernih. Pemandangan indah di sekitar tasik menambah asyik duduk -duduk santai anda .Masih berada dalam kawasan air terjun , ada kuil yang boleh dikunjungi. Kuil ini bernama Kuil Toshogu . Toshogu cukup menarik perhatian pengunjung kerana ada ukiran tiga monyet . Tiga monyet ini sangat terkenal kerana mempunyai pose yang berbeza, ada yang menutup mata, kuping , dan mulut.














0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers