Saturday, 28 November 2015

Filled Under:

Misteri Pemandangan Indah di Tebing ini Membuat Orang Ingin Bunuh Diri



Ia seolah-olah tidak mungkin terdapat tebing yang boleh menggalakkan bunuh diri. Pertama, mendengar cerita ini  mungkin berasa menakutkan. Kisah tebing  yang benar. Ramai orang yang mengikuti naluri  untuk melompat membunuh diri ketika berdiri di tepi tebing ini.

Kedua, Spirits orang ingin tahu yang telah membunuh diri di sana pasti menghantui. Penduduk berkata, kadang-kadang suara misteri memanggil kedengaran meminta tolong atau ditemani. Dua perkara  cukup misteri untuk hanya tahu cerita menulis tanpa membuktikan apa-apa dengan datang South Head semenanjung yang terletak di timur Sydney Australia di mana ia adalah tebing misteri.

Apabila tempoh Perang Dunia Pertama, ramai orang yang sengaja berdiri di pinggir tebing Jurang dan tiba-tiba mereka melompat sendiri ke bawah. Bahkan ada orang yang mengatakan bahawa orang-orang yang melompat atau bunuh diri di sana sudah dari 1936, kejadian bunuh diri telah dianggap sebagai yang pertama di tebing The Gap.




Selepas puluhan kejadian atau beratus-ratus orang yang melakukan perkara yang sama, dan itupun terdapat saksi atau badan ditemuin bawah tebing. Ia tidak terkira berapa ramai orang yang membunuh diri sama ada dapat dilihat atau tidak dapat dilihat, atau tubuhnya hanyut di suatu tempat.

Daripada semua kes-kes bunuh diri di sana adalah cerita tentang seorang lelaki tua bernama Don Ritchie. Beliau adalah seorang tentera laut tentera Veteran semasa Perang Dunia II Australia dikenali sebagai Malaikat The Gap atau 'malaikat di The Gap', kerana ia telah berjaya menggagalkan tentang 164 cubaan bunuh diri daripada wabak ini, tahun 1964.




4 comments:

  1. tak kuat iman akan terbawa bunuh diri

    ReplyDelete
  2. jangan coba datangi tempat itu

    ReplyDelete
  3. cerita benar adanya jika sudah banyak kejadian

    ReplyDelete

Followers

networkblogs