Sunday, 13 March 2016

Filled Under:

Inikah Steak Paling Mahal di Dunia



Berapa harga daging steak termahal yang pernah anda makan? Mungkin harga dari daging steak ini akan membuat anda mengelengkan kepala.

Disiarkan dari CNN, sepotong daging yang berumur 15 tahun ini dijual pada harga 3,200 USD . Daging ini boleh disimpan begitu lama kerana melalui proses pembekuan menggunakan kipas angin yang berkekuatan 120 km per jam dalam suhu di bawah 43 darjah celcius.

Penyimpanan daging ini dilakukan secara turun temurun oleh sebuah keluarga pemotong haiwan Alexander Polmard. Penyimpanan daging dalam masa yang begitu lama ini ditemui oleh ayah dan juga datuk dari Alexander.

Tidak hanya itu saja, kualiti daging milik Alexander boleh tinggi kerana dia sering mengajak berbual lembu-lembunya sehingga daging yang dihasilkan empuk dan berkualiti. Tidak hairan jika harga daging yang dijualnya begitu hebat.

Daging berusia 15 tahun ini dibentangkan di sebuah restoran di Hongkong . Meskipun harganya sangat mahal untuk sebuah steak, banyak orang yang tetap beratur untuk mendapatkannya.




2 comments:

Followers

networkblogs