Sunday, 13 March 2016

Filled Under:

Video Lawak.Pemain Bola Ini Sudah Cedera Jatuh Ditimpa Stretchers


Bolak sepak sudah jadi jenis sukan paling popular di dunia. Tidak hanya popular, dari sana lahir pula pemain hebat dunia mulai dari Ronaldinho hingga Cristiano Ronaldo.

Namun siapa sangka  bola
sepak boleh jadi sangat berbahaya apabila tidak dilakukan dengan skill  dan berhati-hati. Seperti terlihat dari video yang dimuat naik di akaun Facebook Metacafe beberapa waktu lalu.

Di video berdurasi sekitar satu minit itu, kelihatan beberapa pemain dari  kesebelasan berbeza yang mengalami kecederaan. Akibatnya, masing-masing dari mereka harus diangkat di atas stretchers oleh pasukan perubatan untuk mendapat pertolongan pertama.




Malangnya, semasa tengah kesakitan, mereka justru terjatuh dari stretchers. Ada pemain yang jatuh lantaran pasukan perubatan tergelincir, ada pula yang tidak sengaja "tertimpa" ahli perubatan yang memegang stretchers. 

Meskipun membuat kesal para pemain, kejadian ini justru jadi lawak di kalangan netter. Netter ramai-ramai memberi komen di bawah video yang dimuat naik di jejaring sosial itu."Tidak hairanlah pemain bola dibayar mahal, pekerjaan mereka berbahaya," kata seorang netter. "Aku tidak tahu harus marah atau ketawa," ujar netter lain. "Ya Tuhan, lihat ini. Aku ketawa sangat kuat," sahut yang lain lagi.Jom saksikan video berikut ini;





2 comments:

Followers

networkblogs