Saturday, 30 July 2016

Filled Under:

3 Foto Seekor Kambing Boleh Beraksi Akrobat dan Berdiri di Atas Tongkat.


Kambing biasanya sinonim dengan kuasa kakinya untuk berjalan dan mendaki. Walau bagaimanapun, tidak seperti kes dengan kambing di Pakistan. Kambing bernama Rani dibenarkan untuk berdiri dengan mudah pada sebatang kayu.

Lelaki berusia 40 tahun bernama Osman adalah pemilik kambing tersebut. Lelaki ini adalah seorang artis jalanan yang biasanya mempamirkan aksi monyet bijak. Tetapi kerana monyet beliau jatuh sakit dua tahun lalu, Osman Rani akhirnya melatih kambing untuk menggantikan monyet tersebut.

Rani boleh mengimbangi dirinya pada sebatang kayu hanya luas bola tenis selama dua minit. Kepakaran ini diiktiraf sebagai "Tamasha" (dalam bahasa tempatan) dan boleh menarik perhatian orang di sekeliling dengan cepat.
 



"Dia adalah kambing yang hebat. Beliau mempunyai kekuatan  di kakinya supaya harus berdiri seimbang pada sebatang kayu," kata Osman yang dipetik oleh Mirror. "Saya berlatih selama dua tahun. Tetapi beliau dapat menguasai aksi tersebut hanya dalam masa tiga hari."

Menurut Osman, penonton benar-benar suka melihat tindakan kambing tersebut. Dari aksi Rani, Osman  mendapat pendapatan.
Walaupun jumlahnya tidak seberapa, Osman mengaku sangat menyayangi Rani seperti anaknya sendiri. Bahkan ada orang yang berniat membeli Rani , namun ditolak oleh Osman.






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs