Saturday 13 August 2016

Filled Under:

Ada Salad Sayur-sayuran Dibentuk Cantik Seperti Kek.Anda Mahu Mencuba?



Tidak sedikit orang yang enggan memakan sayur kerana rasanya yang kurang sedap atau bahkan pahit. Namun penampilan cantik salad sayur hasil karya food stylish Misuki Moriyasu ini mungkin akan mengubah anggapan tersebut.Ia boleh mengubah penampilan salad sayur menjadi cantik ala seperti kek.

Hasil karya Misuki dalam menghiasi salad sayur-sayuran ini dikenali dengan nama The Vegiedeco Salad. Idea persembahan unik salad sayur-sayuran ini mula tercetus sejak tahun 2015 lalu dengan menggunakan warna-warni sayur-sayuran.



Pelbagai salad sayur yang dibuat dengan bentuk kek ini dijual di restoran Bistro La Porte Marseille di Naygowa, Jepun. Meskipun belum dibuka, tidak sedikit pembeli yang merasa tertarik dan akhirnya membuat salad tersebut.

Meskipun kelihatan seperti kek, bahan-bahan yang digunakan tidak lain adalah sayur-sayuran. Alih-alih menggunakan krim keju, Misuki justru tidak memakai tambahan makanan lain. Ia hanya menggunakan bahan semulajadi seperti tepung soya hingga sedikit gula. Produk yang dihasilkan pun dijamin bebas gluten dan rendah karbohidrat.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers