Friday, 12 August 2016

Filled Under:

Gara-gara Parkir Kenderaan Sembarangan, Kereta Mewah Ini Penuh Timbunan Sampah



Demi menjaga ketenteraman awam dan mencegah terjadinya kesesakan, penduduk kota besar dilarang untuk parkir sembarangan. Selalu ada sekatan yang diberikan untuk kereta yang diletak tidak mengikut peraturan, begitu pula dengan kereta di Zhengzhou, China ini.

Sebelum ini, penduduk di Zhengzhou, China, mengetahui meletakkan keretanya secara sembarangan. Penduduk tersebut meletakkan keretanya di depan lori sampah ke tempat pembuangan akhir. Padahal diketahui kalau di belakang kenderaan itu tertera tulisan "dilarang meletak kereta" dengan jelas.

Kerana menghalang kerja, petugas kebersihan terus menghubungi si pemilik untuk memindahkan keretanya. Tetapi kerana tidak ada jawapan, alhasil kereta  itu pun langsung menjadi sasaran lori sampah tersebut.




Dalam foto yang beredar, kelihatan kereta putih itu penuh dengan timbunan sampah. Kelihatan beberapa lori membuang sampah yang diangkutnya ke sekitar kereta itu.

Tidak hanya satu kereta, ternyata ada 3 kereta lain yang juga parkir sembarangan. Mujurlah, si pemilik akan mengalihkan keretanya ketika dihubungi.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs