Thursday, 25 August 2016

Filled Under:

Jom Saksikan Ular Mati Dalam Keadaan Saling Berbelit



Sebelum ini beredar foto seekor ular hitam yang menembusi tubuh ular lain. Foto tersebutmenjadi perhatian dari netter. Potret yang diketahui diambil di Griffith, Riverina, New South Wales ini memang mencetuskan kekeliruan di media sosial.

Muncul pelbagai soalan berkaitan gambar tersebut. Apakah ular hitam harus menembusi tubuh ular berwarna coklat untuk mencari jalan keluar atau justru ular hitam cuba masuk ke dalam tubuh ular coklat yang sudah mati terlebih dulu?

Penangkap ular dari Australia yakni Rob Ambrose cuba menjelaskan mengenai perkara itu. "Ini luar biasa. Kadang-kadang ular coklat memangsa ular lain. Saya menyaksikannya sendiri," katanya. "Namun biasanya mereka tidak menembusi badan ular dengan memakannya kerana mengunyah pun mereka tidak biasa."

Menurutnya, kedua-dua ular ini dilanggar kereta ketika ular coklat memakan yang hitam. "Apabila satu ular makan ular yang lain, ada semacam lubang pada tubuhnya. Mungkin dari kereta atau boleh kerana tangan manusia. Namun, dilihat dari lubangnya, saya rasa itu kereta," tambahnya.

Foto yang ramai menjadi perbincangan ini diambil oleh jurugambar bernama Geoff Mitchell. Ia mengaku bahawa apa yang dilihatnya benar-benar tidak masuk akal. "Saya sedang memandu melalui jambatan dan melihat ular yang berbelit-belit, kemudian saya keluar untuk melihat dan mengambil kamera," ujarnya.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs