Thursday, 4 August 2016

Filled Under:

Kucing Pelik Yang Selalu Pakai Kacamata Setiap Hari.


 Kucing memang menjadi salah satu haiwan yang sangat comel di dunia. Pada masa kini seekor kucing bernama Bagel tengah menjadi perbincangan hangat khususnya para pengguna media sosial. Bagel bahkan mendapat predikat sebagai kucing paling menarik kerana setiap hari memakai kacamata.

Bukan kacamata biasa, kucing ini memakai aksesori penutup mata yang cukup mewah. Si pemilik, Karen, rupanya sengaja memakaikan cermin mata hitam tersebut. Dipetik dari Odditycentral , Bagel diketahui terlahir tanpa kelopak mata. Mata Bagel pun tidak mengeluarkan air mata.

Karen kemudian membawa Bagel ke doktor haiwan untuk menjalani pembedahan mata dan penjagaan kesihatan. Walaupun sudah pulih, Karen mengaku masih sering menangis apabila melihat keadaan Bagel.

Sebuah idea pun tercetus dari hati Karen. Ia akhirnya memakaikan cermin mata hitam pada Bagel untuk melindungi matanya dari sinar matahari dan debu. Selain itu, Karen juga mengambil inisiatif untuk membuat pelbagai kacamata bersalut permata untuk membuat Bagel tetap kelihatan menarik.

Berkat kacamata yang dipakainya, kucing berusia dua tahun ini menjadi popular kerana foto comelnya yang tersebar di dunia maya. Banyaknya yang mengidolakan Bagel, kini akaun Instagram miliknya telah mencapai 30 ribu followers. Selain itu, Bagel juga berjaya menduduki lima besar finalis di pertandingan Animals Planets untuk kategori next cat star.

"Bagel adalah kucing yang penyayang, lembut, tenang dan yang paling baik dari yang pernah kau temui," kata Karen. "Semua orang selalu kagum atas ketenangannya dan mereka ingin menyentuh dan memeluknya. Banyak yang bertanya mengapa saya memakaikan cermin mata hitam pada Bagel. Saya pun memberitahu mereka keadaan Bagel sebenarnya."

Kemunculan Bagel di Instagram hingga mencuri perhatian netter diakui Karen sebagai hal yang membanggakan. Ia juga merasa bahawa Bagel boleh membuat orang lain bahagia.

"Saya berharap populariti Bagel akan lebih memberi inspirasi kepada banyak orang untuk mengamalkan dan merawat haiwan kesayangan mereka dengan baik," kata Karen. "Haiwan juga layak untuk mendapatkan kasih sayang."







0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs