Friday, 12 August 2016

Filled Under:

Lelaki Ini Ditangkap Polis Gara-Gara Sewa Video Tape Selama 14 Tahun.



Bagi korang yang suka sekali menyewa DVD, ingatlah untuk mengembalikan tepat pada waktunya. Jika tidak, anda mungkin akan ditangkap pihak polis lantaran kedai penyewaan DVD membuat aduan .

Seperti yang baru-baru ini dialami seorang lelaki bernama James Meyers dari North Carolina, Amerika Syarikat. James yang sedang mengantarkan anak perempuannya ke sekolah secara tiba-tiba dihentikan seorang polis dan menyerahkan surat penangkapan atas dirinya atas tuduhan tidak mengembalikan video tape yang disewanya 14 tahun
lalu.

James pun menceritakan kisahnya dalam sebuah video yang dimuat naik ke laman YouTube. Di situlah, ia berkata kejadian yang dialaminya agak janggal mengingat surat perintah penangkapan bertarikh 28 Februari 2002 lalu. 


"Lelaki itu membawa saya ke belakang kereta dan berkata, 'Encik, saya tidak tahu bagaimana untuk mengatakan ini kepada anda',"kata James meniru perkataan polis yang menangkapnya. " 'Tapi ada surat penangkapan atas anda dari tahun 2002. Ia seolah-olah anda menyewa filem' Freddy Got fingered 'dan tidak pernah mengembalikannya'."

Sementara itu, pihak polis   dikhabarkan telah mengesahkan adanya penangkapan tersebut. Malangnya, kedai yang mengajukan aduan itu kini sudah tutup.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs