Tuesday, 2 August 2016

Filled Under:

Video.Pelukis India Berbasikal Melintasi 8 Negara Untuk Bertemu Cintanya.


 Pada masa ini, tiap orang pastinya kurang boleh menerima jika rumah tangga boleh dibina hanya dengan bermodal cinta. Namun kisah cinta pasangan beza "kasta" ini membuktikan bahawa kekuatan cintalah yang membuat mereka boleh bersatu.

Meskipun terdengar seperti cerita filem romantis, namun cintalah yang membuat PK Mahanandia berjaya berkahwin dengan Charlotte Von Schedvin. Padahal Mahanandia adalah mahasiswa seni miskin dari India selatan . Sedangkan Charlotte merupakan wanita dari Sweden yang merupakan keturunan bangsawan.

Kisah cinta keduanya bermula saat Charlotte melawat New Delhi, India pada akhir 1975. Ia meminta Mahanandia melukis gambarnya. Dari pertemuan itulah kemudian muncul benih-benih cinta di hati mereka.

Mahanandia dan Charlotte pun sempat berpacaran selama sebulan. Namun mereka harus menjalani hubungan jarak jauh kerana Charlotte harus kembali ke Boras, Sweden. Kerana internet masih belum ada, mereka pun tetap berhubungan melalui surat. Namun Mahanandia tidak menyerah dengan bersumpah untuk berkahwin dengan Charlotte apapun yang terjadi.

Untuk boleh menemui sang pujaan hati, Mahanandia rela menjual harta bendanya untuk membeli basikal pushbike. Ia pun nekad pergi ke Sweden dengan berbasikal dan hanya bermodalkan wang US $ 80 sahaja. Padahal jarak India dan Sweden sangat jauh iaitu 3,600 kilometer.

"Kala itu hanya Maharaja yang mampu naik pesawat ke Sweden," ujar Mahanandia . Namun dengan basikalnya, ia mampu menempuh jarak tersebut dengan melewati 8 negara. Akhirnya seniman berbakat itu sampai di Sweden selepas melakukan perjalanan selama 4 bulan.

Namun perjuangan Mahanandia ini rupanya berakhir bahagia. Kedua-duanya kini telah berkahwin hampir 40 tahun dan dikurniakan 2 anak. Malah, kisah cinta mereka yang menyebar di Facebook berjaya menarik perhatian para pembuat filem dunia.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs