Tuesday, 11 October 2016

Filled Under:

7 Wanita Berperangai Pelik dan Aneh


1. Maria Jose Cristerna


 


Maria Jose Cristerna, ibu empat anak asal Mexico mengambil jalan yang tidak masuk akal bahkan terlalu kejam untuk ditiru.


 Cristerna, demikian nama kecilnya mengubah penampilannya dengan merajah seluruh tubuhnya dan memasang titanium di bawah kulit muka dan dahinya untuk membuat kesan seperti tanduk.

 Wanita berkahwin di usia 17 itu pun digelar Wanita Vampira . Ia bahkan mengaku mula taksub dengan tatu setelah jadi korban kekerasan domestic. Tato merupakan bentuk pembebasan bagi saya,  ujar Cristerna.

 Wanita berusia 35 tahun tersebut juga mengubah giginya untuk mencipta taring panjang guna melengkapi penampilannya.

2. Elaine Davidson (Memiliki 6925 Tindikan)


 


Elaine Davidson, wanita asal Brazil yang menerima gelaran The Most Pierced Woman dari Guinness Book of Record pada Mei 2000 silam, kembali jadi popular.

 Bukan kerana mempunyai 6925 tindikan di tubuhnya, termasuk 1,500 tindikan dalaman Pada tahun 2000, Elaine mempunyai 462 tindikan di tubuhnya, termasuk 192 di wajahnya. Namun jumlah tindikannya kini sudah mencapai 6925 tindikan, termasuk tindikan di bahagian alat sulit beliau.

Pada Februari 2009 yang lalu, bekas jururawat kelahiran Brazil ini mengaku sudah merasakan sakit dari seni piercing yang dia sukai ini, sehingga dia pun tidak mahu lagi menambah jumlah tindikan di badannya.

Oleh demikian dia tidak pernah menanggalkan atau pun menghilangkan satu pun cincin dan gelang yang melekat di tubuhnya tersebut, yang dianggarkan telah mencapai berat  sekitar tiga kilogram

3. Bae Dal Mi (Tak Pernah Cuci Muka)




 

Bae-Dal-mi. Seorang gadis berusia 20 tahun asal korea. Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun.

 Semenjak itu, dari masa ke masa make-up yang digunakannya semakin tebal. Dia mengatakan bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. Saya selalu melihat kedalam cermin dan membawanya setiap masa, ujarnya pada sebuah acara variety show di korea.

 Walaupun dirinya termasuk cantik tanpa make-up, ia tetap merasa tidak puas dengan penampilannya  .Saya ingin melakukan pembedahan plastik di 10 tempat, ungkapnya.


4. Staysha Randall (Memiliki Tindikan 3200)


 


Staysha Randall, Umur 22 tahun punya kaki tangan dan punggungnya ditembusi oleh 3.200 jarum , dalam misi untuk mencipta rekod Guinness baru, di Las Vegas.



5. Ji Hyun (Tak Pernah Gosok Gigi)




 

Ji Hyun Ji. Gadis berusia 20 tahun yang menjadi bintang di acara Mars Virus program televisyen paling popular di Korea Selatan ini mengaku tak pernah  menggosok giginya sejak 10 tahun lalu

 Bagi saya,  sisa makanan  benar-benar akan melindungi gigi saya.

 Terakhir kali ia ingat melakukannya ketika ibunya menggosok giginya saat berusia 10 tahun. Sehari-hari, dia hanya mengelap gigi depannya.

6. Cindy Jackson (Melakukan Operasi Plastik Terbanyak)





 Cindy kini memegang rekod pembedahan plastik terbanyak di dunia. Saya tidak rasa memecahkan rekod apapun. Saya hanya melakukannya untuk mendapat tubuh cantik yang menawan, ia berkata dalam sebuah tayangan di stesen televisyen abcnews. Cindy mendedahkan selama puluhan tahun ia melakukan 14 operasi plastik , botox, pembedahan mata atas dan bawah.

 Dia juga menjalani pengambilan lemak perut (liposuction) dan suntik kolagen di tangan. Untuk semuapembedahan yang ia lakukan, kos pembedahan Cindy bernilai sekitar  US $ 100 ribu .

 Merasa pengalaman keluar-masuk bilik pembedahan, ia lalu mendakwa diri sebagai seorang pakar perunding anti-penuaan. Selama proses itu saya mendapatkan pengetahuan berharga tentang pembedahan yang bagus dan tidak. Mengapa pembedahan kadang-kadang tidak berjaya, serta rahsia mencapai hasil yang terbaik, selamat dan paling berkesan,  tulisnya dalam website peribadinya.

 Wanita asal Ohio ini mengakui, latar belakang ayah yang pemarah serta rasa rendah diri membuatnya bertekad mengubah diri. Sejak remaja, ia merasa tubuhnya tidak cantik .Saat usia 14, ada komen mengenai senyum saya sehingga membuat saya serasa ingin mengubahnya.

7. Julia Gnuse (Tato Seluruh Tubuh)





 

Wanita yang menyandang gelaran Tato Full Body Masuk Guinness Book, Julia Gnuse asal California, masuk Guinness Book of Records kerana mentato 95% tubuhnya.

 Julia Gnuse awalnya mentato tubuhnya kerana penyakit kulit yang dihidapinya, Penyakit yang disebut Porfiria ini membuat kulitnya mudah rosak jika terkena sinar matahari, dan untuk menutupnya wanitaini mulai mentato tubuhnya.

 Sekarang tubuh Julia Gnuse 95% tertutup Tato, mulai dari Mickey Mouse, Kizz Band, The Beatles, dan pelbagai tatu lain. Sekarang tubuhnya bagai canvas hidup Pop Art sehingga wanita ini dianugerahkan anugerah.sumber




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs