Monday, 24 October 2016

Filled Under:

Guna Lidah Untuk Melukis.


Melukis secara normalnya akan menggunakan tangan dan berus . Namun lelaki pelik ini sungguh anti mainstream . Ia lebih memilih menggunakan lidahnya sebagai berus untuk melukis walaupun kedua tangannya normal .

Ia adalah Ani K , seorang guru sekolah di India yang telah mencipta 1000 lukisan dengan  lidahnya sendiri . Beberapa lukisannya seperti potret Jesus dan Leonardo Da Vinci dibuat dengan sentuhan artistik yang membuatnya sangat sukar untuk oleh pelukis lain .

Mengingat sifat cat yang menggunakan bahan - bahan berbahaya seperti bahan kimia , lelaki berusia 35 tahun ini menegaskan tidak takut kerana ia hanya menggunakan cat air yang tidak beracun . Meskipun begitu , ia juga mendedahkan bahawa melukis dengan lidah memang benar - benar sukar dan membuat tubuhnya sakit semua .

" Setelah melukis dengan lidahku , aku mengalami rasa sakit yang luar biasa pada rahang dan kepala saya , " katanya . " Kesan sampingnya boleh sampai dua minggu . "

Ani K mengaku bahawa idea uniknya ini terlintas ketika ia ingin terlihat berbeza dari artis lain . Sebelum menggunakan lidah , ia telah cuba melukis dengan bahagian tubuh lain seperti hidung , dagu , siku ataupun kaki . Bahkan ia juga pernah melukis dalam keadaan sedang menaiki sebuah basikal .

Dengan kemampuannya yang luar biasa ini , ia merancang untuk mendaftarkan dirinya di Guiness World Record . " Untuk rekod dunia nanti , aku akan melukis 4 potret menggunakan kedua tangan dan kaki pada waktu yang bersamaan , " tegasnya .









Jom layan video berikut :





0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs