Monday, 24 October 2016

Filled Under:

Rumah Pokok Nampak Jer Buruk Tapi Dalam Nampak Mewah.


Sewaktu kecil mungkin anda sering membayangkan mempunyai rumah pokok yang tinggi sebagai tempat main dan bermalam bersama teman-teman, bahkan mungkin anda dan teman-teman pernah bersama-sama membuatnya. Rumah pokok termewah di Eropah saat ini adalah milik Chris Whalley. 

Tempat tinggal luar biasa ini memerlukan masa pembinaan selama tujuh bulan dan kos kira-kira $ 98.000. Rumah pokok ini terletak di Blean, Kent. Rumah pokok Whalley ini hampir seluruhnya terbuat dari kayu apung yang ia dikumpulkan dari pantai terdekat, dan rumah pokok ini dibina untuk menjadi rumah percutian ini.

 Ada hal yang unik pada rumah itu iaitu mempunyai semua kemudahan kemudahan sebuah hotel lima bintang, di antaranya termasuk paip, elektrik dan bahkan hiasan luar bandar yang berjalan dinamik dengan alam sekitarnya.




Rumah ini kelihatan sedikit aneh ketika anda melihat interior ruangannya . Kesan klasik dan tradisional bahkan ajaib melekat di setiap interiornya , misalnya tempat tidur yang ditutup dengan kain kapas berkualiti Mesir , jubah mandi dan tuala dari Waters dan Noble . Peralatannya dapur juga berharga tinggi.


 Perabot mewah indah dan berkualiti menjadi tempat duduk. Tab mandi air panas yang berada di ketinggian. Seluruh interior dari pembinaan terletak 6 meter di atas tanah pada pohon merah cedar setinggi 7.6 meter itu menjadi rumah pohon paling deluxe yang dihuni di eropah.

 Mengejutkan ! Ternyata pembangunan kontruksi rumah ini agak rendah. Dia hanya menggunakan potongan- potongan kayu yang ia temukan di pedagang pembina dan juga tumpukan kayu apung yang dikumpulkan dari pantai Whitstable terletak berhampiran . Whalley adalah seorang lelaki baya berusia 54 tahun. Dalam pembinaan rumah pohon ini Whalley telah dibantu xMichelle (48 tahun) serta enam anak mereka.



Whalley membina rumah pokok ini kerana seorang gadis kecil (cucunya) yang tinggal bersamanya merengek kepadanya untuk dibuatkan rumah pkok, dan dia pun berjanji membuat rumah pokok. "Suatu malam saya dan Michelle yang tinggal di log kabin, duduk di tab mandi air panas dengan segelas wain dan aku berkata: Aku bosan, aku ingin sesuatu untuk dilakukan," katanya. "Aku ingin membina sebuah rumah pokok di atas taman dan itu saja. Aku membinanya dari awal. Saya sangat gembira kerana rumah pokok ini selesai dengan cita-cita besar, tetapi telah menguras tenaga dan hartaku ". Ungkap Whalley.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs