Monday, 17 October 2016

Filled Under:

Hotel Seperti Usus Manusia.


Mungkin banyak orang yang mengaitkan negara Belgium dengan coklat, kerana negara jiran Belanda ini memang terkenal sebagai negara pengeluar coklat. Namun, sekarang tidak lagi, tidak sejak ada Hotel CasAnus, yang terletak di sebuah pulau kecil ditengah perjalanan antara bandar Antwerp dan Ghent in Flanders, Belgium. 

Hotel ini menawarkan pengalaman hidup di dalam sistem pencernaan manusia, atau usus. Hotel ini dibentuk dan direka layaknya usus manusia yang besar lengkap dengan dubur oleh arkitek berasal dari Belanda, Joep Van Lieshout.

 Tidak semua orang boleh membayangkan akan menghabiskan percutian mereka di dalam struktur sistem pencernaan manusia. Tetapi, yang mengejutkan, sejumlah besar orang benar-benar berminat untuk menginap di hotel CasAnus ini. Interior bilik dilengkapi dengan tempat tidur , bilik mandi dengan pemanas air. 






Pemilik hotel ini adalah pasangan pecinta seni, Geert dan Carla Verbeke-Lens.Hotel ini masuk dalam kawasan Yayasan Verbeke seluas 30 hektar dan merupakan salah satu hotel paling unik untuk menghabiskan percutian. Jika berminat, anda boleh bermalam di tempat ini dengan wang sewa sebanyak 120 euro permalam.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs