Sunday 9 October 2016

Filled Under:

Kerana Hormat Kuda Ini Dipakaikan Baju Kot.



Sebelum ini, pereka Emma Sandham-Raja merancang sut untuk kuda . Seekor kuda  di bernama Morestead mendapat kehormatan untuk menjadi model sut Harris Tweed ini.

Morestead kelihatan berfoto bersama dengan joki Sir Anthony McCoy yang telah menjuarai 20 kali pertandingan lumba kuda. Sut yang dipakai Morestead pun penuh dengan kemeja, tali leher dan topi rata.





Dikutip dari Williamhillplc.com, jas individu tersebut dipamerkan untuk ikut memeriahkan pembukaan acara sukan berkuda tahunan Cheltenham Festival . Dikhabarkan, Emma dan pasukannya memerlukan kira-kira empat minggu untuk membuat 3 potong sut kuda.

Pembuatan sut ini menghabiskan lebih dari 18 meter bulu asli yang didatangkan dari Pulau Harris. Adapun kain yang digunakan untuk membuat sut kuda tersebut bersamaan 10 kali lebih banyak dari yang dihabiskan untuk manusia.

Sementara itu, Morestead sendiri merupakan kuda veteran yang sudah sering mengambil bahagian dalam pertandingan kuda lumba. Ia juga menjadi kuda pertama yang mengikuti trend penggunaan sut Tweed dalam festival tahunan  kuda lumba  tersebut.




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers