Monday, 21 November 2016

Filled Under:

Datuk Berbadan Sado.


Seorang datuk biasanya akan menghabiskan hidupnya dengan berehat saja untuk menikmati usia tuanya . Namun hal ini tidak berlaku bagi  Sam Sonny Bryant Junior yang lebih memilih menghabiskan waktunya dengan membentuk otot .

Datuk yang berusia 70 tahun ini memang tidak kelihatan seperi orang tua yang sudah berkedut . Ia malah kelihatan seperti lelaki berumur 40 an yang berbadan besar , tinggi dan berotot . Sam memang mengaku bahawa ia menghabiskan masa di gym selama 27 tahun untuk boleh membentuk tubuh yang mantap .

Sam mendedahkan bahawa ia mula berminat sukan membentuk otot sejak berusia 44 tahun . Kala itu ia sedang mengalami masa terburuk akibat perkahwinan yang gagal. Untuk menghilangkan tekanan dan kesedihan akhirnya ia lebih memilih untuk menghabiskan waktunya di tempat gym .

Tidak hanya itu saja , Sam juga terkenal sebagai seorang ahli bina badan yang rajin . Hanya dalam masa setahun selepas masuk gym , Sam telah memenangi beberapa kejohanan bina badan . " Waktu pertama mengikuti pertandingan , aku berjaya menjadi juara tiga kali  di  peringkat  pemula dan juara empat di peringkat master , " kata Sam dengan bangga .

Meskipun telah berumur tua , Sam berharap bahawa aktiviti ini boleh memotivasi orang lain untuk terus mampu menjaga tubuhnya . Menurutnya anak muda zaman sekarang hanya menghabiskan waktunya dengan perkara yang tidak berguna .






Jom saksikan video berikut ini:





4 comments:

Followers

networkblogs