Tuesday, 15 November 2016

Filled Under:

Selama 15 Tahun Makan Snek


Tidak semua orang boleh merasai nikmatnya memakan pelbagai jenis - jenis makanan . Ada beberapa orang yang mempunyai fobia mengambil makanan sehingga tidak menutup kemungkinan orang tersebut hanya boleh mengambil satu jenis makanan saja .

Seperti yang dialami oleh gadis bernama Hanna Little berasal dari Truro , Cornwall gadis ini mempunyai kelainan dalam mengambil makanan . Selama 15 tahun gadis cantik ini hanya makan kerepek setiap harinya , bahkan tubuhnya akan lemah dan jatuh sakit bila ia mengambil makanan lain .

Penyebab utama gadis cantik ini kerana ia mengalami fobia terhadap makanan atau trauma makanan selepas dia mencecah umur 20 tahun , Hanna pun sudah memasuki dunia kerjaya . Namun , pekerjaan nya ini tidak boleh ia lakukan dengan aktif kerana keadaan fizikalnya yang lemah akibat tidak mendapat pengambilan lain untuk lebih bertenaga sehingga Hanna mudah pengsan di tempat kerjanya .

Dengan masalah ini , Hanna merasa terseksa secara fizikal atas fobia yang dideritanya sehingga ia berniat untuk melakukan terapi hipnosis . Menurut ahli psikologi Felix Economakis yang saat ini merawat Hanna mendedahkan " kelainan yang diderita Hanna disebabkan trauma makanan . Melalui terapi hipnosis , Hanna dibuka dan diproses hingga wanita itu melepaskan rasa takut " . Ujarnya .

Dengan menjalani terapi ini , kini Hanna boleh menyantap nikmatnya pizza . Namun , tetap saja Hanna masih merasakan keanehan yang ada di dalam dirinya . Ia pun menceritakan apa yang dia alami selama 15 tahun yang lalu .

" Saya sering pergi ke parti , berkelah dan melakukan pesta barbecue dengan rakan-rakan , tapi saya tidak boleh makan apa - apa di sana , saya hanya boleh mengunyah kentang goreng , selama 15 tahun , ia boleh memakan roti kering untuk sarapan . Tapi tetap saja harus ada menu kentang saat makan tengah hari dan makan malam . Selain itu , jika ingin menjamu selera di restoran , Hanna juga perlu menyemak menunya " . kata Hanna seperti yang disiarkan di Vivalife .









0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs