Wednesday 30 November 2016

Filled Under:

Senarai Pemain Snooker Wanita Berwajah Cantik.


Snooker adalah sebuah cabang sukan yang masuk dalam kategori cabang sukan popular di Malaysia , sehingga sangat diperlukan ketahanan dan pemahaman mental yang benar serta harus di tunjang dengan kemampuan fizikal yang prima agar mampu berprestasi dalam bidang sukan snooker ini .

Sukan snooker ini di mainkan di atas meja dengan peralatan bantu khusus serta peraturan tersendiri .

Dahulu , snooker serupa dengan sukan yang selalu dimainkan oleh kaum lelaki sahaja . Namun , ketika ini sukan snooker sudah banyak digemari oleh kaum hawa . Bahkan kaum hawa mempunyai  mempunyai paras wajah yang sangat cantik , dan mempunyai kemampuan yang juga setanding dengan pemain snooker lelaki .

Ini dia  beberapa pemain snooker
wanita yang mempunyai wajah yang sangat cantik . Berikut ulasannya .

1 . Anastasia Luppova



Anastasia Luppova merupakan pemain snooker berbakat dari Russia yang telah berjaya menjadi juara Eropah di Russyan Pyramid . Tidak hanya itu , selain berbakat Anastasia juga mempunyai wajah yang sangat cantik dan bertubuh seksi .


2 . Pan Xiaoting


Pan Xiaoting merupakan pemain snooker wanita pertama di China . Wanita kelahiran tahun 1982 ini mempunyai kemampuan yang setanding dengan pemain lelaki di China . Dia pernah menjuarai beberapa pertandingan snooker , dan dia pun pernah mendapatkan predikat sebagai WPBA Eookie of the year tahun 2006 . Selain cantik , kepandaiannya bermain snooker juga tidak boleh diragukan lagi.


3 . Xiaofang Fu 



Wanita cantik ini merupakan pemain snooker terbaik di China . Ini kerana dia telah berjaya mengalahkan juara bertahan Chen Siming pada tahun 2011  tahun lalu , di China Open . Wanita kelahiran tahun 1988 ini menjadi pemain snooker wanita termuda di China .


 4 . Shanelle Loraine


Wanita kelahiran 25 Mac 1982 ini merupakan pemain snooker yang paling banyak meraih kemenangan . Ia mula bermain snooker sejak tahun 2000 , dan ia dilatih oleh juara dunia  iaitu Semih Sayginer , dan masih banyak lagi yang  melatih Shanelle . Sehingga tidak hairan jika ia berjaya meraih banyak kemenangan seperti , Womens World 10 - ball Championship Manila , Philippines tahun 2009 . Ia juga berjaya meraih kejohanan Queen of Carom Seoul , Korea tahun 2009 , dan Empress Cup seoul , Korea tahun 2009 .



5 . Yu Ram Cha


Yu Ram Cha merupakan pemain snooker wanita yang sangat berbakat . Wanita kelahiran 23 Julai 1987 , Korea Selatan ini telah berjaya meraih pingat emas semasa bermain di Asian Indoor Games pada tahun 2009 . Namun , selain berbakat Yu Ram Cha juga mempunyai paras wajah yang sangat cantik dan seksi .




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers