Friday, 9 December 2016

Filled Under:

Aksi Selfie Remaja Rusia Paling Berbahaya.


Mungkin ketika ini foto-foto selfie sedang menjadi trend di kalangan anak muda. Semakin unik foto selfie yang dibuat, semakin ramai kemudian menjadi perbincangan di media sosial. Trend foto selfie ini rupanya juga sedang dimelanda di berbagai buah negara di dunia, Russia adalah salah satunya. Alexander Remnev, seorang remaja yang ketika ini berusia 19 tahun mempunyai cara unik dan nekad untuk mengekspresikan dirinya dengan membuat foto selfie dari puncak bangunan pencakar langit.

Bersama dengan rakan-rakannya, Remenev mengambil foto-foto selfie dari puncak bangunan tanpa menggunakan bantuan alat keselamatan. Sebelum  ini mereka melakukan aksi di atas puncak bangunan di bandar Dubai. Mereka memanjat ke puncak Princess Tower, bangunan setinggi 1,350 meter dan kemudian mengambil foto-foto selfie. Aksi ini merupakan aksi berbahaya dan illegal, kerana kebanyakan dari aksi yang mereka lakukan tanpa pengetahuan pengelola bangunan dan tidak menggunakan alat keselamatan sama sekali.

Aksi liar memanjat puncak bangunan pencakar langit ini seolah-olah telah menjadi trend di kalangan para remaja Rusia.  Foto-foto dan video dokumentasi yang telah diupload mendapatkan banyak perhatian di dunia internet. Bahkan para remaja ini mendapat gelaran "Russian Daredevils" berkat aksi nekadnya mereka.


















0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs