Sunday 25 December 2016

Filled Under:

Batu batuan Ini Seakan Mirip Wajah Manusia.



Jepun selalu punyai perkara unik dan menarik. Salah satunya adalah Chinsekikan, muzium khusus batu yang mirip wajah manusia.

Pelancong tidak akan pernah bosan melawat Jepun, sebab di sana sentiasa ada banyak hal-hal yang unik. Yang mungkin belum kamu tahu, adalah Chinsekikan yang merupakan muzium batu. Tentu, bukan batu biasa atau bukan batu cincin.

Dihimpun dari pelbagai website traveling seperti Amusing Planet, Oddity Central dan Asian Art Museum,Chinsekikan terletak di Bandar Chichibu yang masuk dalam wilayah Saitama. Atau, 2 jam naik kereta dari Tokyo.

Di dalam muziumnya terdapat kira-kira 1,000 batu dengan pelbagai saiz yang sebahagian besar bersaiz segenggaman telapak tangan orang dewasa. Lihatlah batunya dari dekat, ternyata menyerupai atau mirip seperti wajah manusia!

Muzium ini ditubuhkan oleh mendiang Shozo Hayama. Selama 50 tahun hidupnya, dia memburu batu ke pelbagai negara yang memang khusus memburu batu dengan bentuk yang unik. Lebih menariknya, keunikannya  iaitu mirip seperti wajah manusia.








Jom saksikan video berikut ini:





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers