Friday 2 December 2016

Filled Under:

Manusia Pertama Rakam Lagu di Angkasa.


 Pada September 2010 , Chris Hadfield warganegara Kanada , diberi tugas ke Expedition 34 / 35 . Selanjutnya , akan meluncur sebagai Enginer Flight 1 di kapal Russia Soyus 33 pada Disember 2012 yang diberi tugas dalam penerbangan luar angkasa dengan tempoh cukup lama .

 Chris Hadfield telah berjaya mencatatkan sejarah di luar angkasa sejak pengalamannya di luar angkasa pada 1995 . Biasanya para angkasawan melakukan tugas dengan misi khusus , tapi Hadfield berbeza . Ia telah berjaya rakaman lagu di luar angkasa untuk pertama kalinya .

 Selain itu , Hadfield berjaya mempostingkan video dalam 12 hari selepas video AMA di YouTube dengan judul ' Jewel In The Night ' yang diedar ke laman video milik Google . Sesuai dengan yang dikhabarkan dari Ubergizmo pada Rabu ( 26/12/2012 ) disampaikan bahawa sebelum ini , Chris Hadfield dilatih sebagai komander Expedition 35 .

 Ia mempunyai janji kepada Reddit untuk merakam sebuah lagu di International Space Station ( ISS ). Hadfield mendedahkan bahawa stesen luar angkasa terdengar bising seperti bermain di belakang bus . Apalagi ketika gitar terapung tanpa tali .

 Menurutnya , bar akord pun boleh dilakukan kerana lengan boleh bergerak menjauh di luar angkasa . Sejarahnya akan terus berlanjutan pada Mac 2013 nanti . Hadfield dipersiapkan sebagai orang Kanada pertama yang memimpin sebuah pesawat ruang angkasa sebagai komander stesen ruang angkasa .





Jom saksikan video berikut ini;





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers