Saturday 28 January 2017

Filled Under:

Brader Ini Selamba Pancung Peluru Berkelajuan Tinggi.


Bagi korang yang minat menonton filem samurai, pasti akan tahu kehebatan dan kelajuan para samurai dalam bermain katana (senjata  samurai-red).

Tapi, kelajuan  samurai ternyata tidak hanya di filem saja. Di dunia nyata ini , ternyata ada seorang samurai berdarah Jepun, yang berjaya menangkis peluru yang mempunyai kelajuan 320 km / jam, hanya dengan katana-nya. 


 Isao Machii seorang samurai yang mampu membuat kejutan  semua orang, lantaran mempunyai ketepatan yang tepat dalam menangkis peluru getah yang ditembak  kepadanya. 


 Jom saksikan video berikut ini:




Seperti yang dilihat dalam video youtube berdurasi 4 minit 9 saat ini, beberapa orang yang ada dalam proses pembuatan video tersebut, mengatakan bahawa mereka mendengar suara katana yang terkena peluru, namun tidak melihat peluru getah berwarna putih tersebut.

Kemampuan  Isao Machii memang tIDak perlu diragukan lagi. Selain merupakan seorang pemain pedang sejati yang telah mempelajari ilmu pedang sejak usia 5 tahun, ia juga mempunyai sekolah samurai sendiri.

Isao Machii pun akhirnya masuk dalam Guinness World Records. Namun anehnya, bukan kerana dapat menangkis peluru, namun Isao Machii masuk Guinness World Records kerana kecepatannya mampu memotong-motong jerami hanya dalam masa tiga minit.
 








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers