Saturday, 28 January 2017

Filled Under:

Selalu Bersendirian Tetapi Ditemani Foto Isteri.


Sebuah foto yang beredar di internet baru-baru ini telah membuat hati banyak orang tersentuh. Foto itu menunjukkan seorang datuk yang selalu makan sendirian di sebuah restoran, dengan ditemani foto mendiang isterinya.

 Madina Bashizadah, memuat naik foto itu di akaun Twitter miliknya dan terus tersebar luas dengan diretweet lebih dari 8 ribu kali. Madina mengambil foto itu saat dirinya makan tengah hari di In-N-Out Burger di Fremont, California.

 Saat itu, Madina melihat seorang lelaki tua sedang duduk di meja di dekatnya dan makan makanan sambil menatap bingkai foto di atas meja makannya.
 
Pengunjung lain yang merasa ingin tahu kemudian memberanikan diri untuk bercakap dengan datuk tersebut dan bertanya tentang gambar itu. Datuk memberitahu wanita itu memang isterinya yang telah meninggal 5 tahun lalu. 

Datuk tersebut juga tidak segan menceritakan kisah hidupnya dengan Madina kepada pengunjung restoran lain. Datuk ini yang belum diketahui namanya itu mengaku ia bertemu isterinya pada usia 17 tahun.

 Kerana saat itu berlaku perang, mereka tiba-tiba terpisah selama 10 tahun. Meskipun demikian ia terus berusaha untuk mencari wanita yang dicintainya itu. Suatu hari, si datuk bercerita tentang wanita tersebut pada tukang potong rambut. Tidak disangka, pemilik salon rupanya adalah ayah dari wanita yang selama ini ia cari.

 Saat itu juga  lelaki tua ini memutuskan untuk berkahwin wanita tersebut. Saat usia perkahwinannya berusia 55 tahun,  isteri tercinta meninggal dunia. Sejak saat itu, lelaki tua ini selalu membawa gambar mendiang isterinya ke mana ia pergi.

 Sementara itu, tidak berselang lama, foto sama juga muncul di internet. Seorang pengguna Twitter lain, juga memuat naik foto  datuk berada di tempat duduk di restoran yang sama dan masih membawa gambar mendiang isterinya.
 





0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs