Tuesday, 3 January 2017

Filled Under:

Gadis Ini Kumpul 16 Ribu Watak Animasi Pokemon.


Lisa Courtney berasal dari Hertfordshire, England, mempunyai hobi yang unik dengan mengumpul lebih dari 16 ribu watak animasi Pokemon. Gadis berusia 26 tahun itu mengaku telah mengumpulkan segala anak patung  Pokemon sejak 17 tahun yang lalu.

Pada awalnya, Lisa mula jatuh cinta pada salah satu watak prontagonis Pokemon iaitu Pikachu, yang dilihatnya di majalah Nitendo. Ketika
Lisa Courtney itu berusia berusia 9 tahun, akhirnya mula mengumpulkan pelbagai watak Pokemon yang ditemuinya. Meskipun berjaya memiliki ribuan kad Pokemon,hobi Lisa tidak berhenti sampai di situ.

Lisa mula memenuhi biliknya dengan ratusan koleksi Pokemon, mulai dari anak patung, mainan, baju, lencana, hiasan flanel dan poster. Koleksinya semakin bertambah ketika ibu, mengajaknya pindah rumah dan memberikan bilik khas untuk Pokemonnya.

Hobi Lisa rupanya berjaya membawanya sebagai pemecah rekod untuk koleksi Pokemon terbanyak di Guinness World Record. Padahal saat itu, Lisa baru mempunyai sebanyak 12 ribu anak patung Pokemon saja.

Lisa bahkan rela terbang ke Jepun semasa filem Pokemon kesebelas dikeluarkan. Ia berusaha mendapatkan koleksi eksklusif Pokemon yang tidak tersedia di Eropah.

"Dengan bantuan datuk saya, waktu itu aku melawat Jepun untuk hari jadi saya yang ke-21," kata Lisa. "Aku rela ke Jepun untuk mendapatkannya.

Walaupun harus mengorbankan bilik tidurnya, ibu Lisa dan seluruh keluarganya sangat menyokong hobi tersebut. Mereka bahkan membelikan Lisa koleksi baru dalam acara-acara khusus. Ibu dan nenek Lisa harus menempah mainan pertama Lisa dari luar negeri kerana Pokemon belum dijual England saat itu.

 








0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs