Wednesday, 11 January 2017

Filled Under:

Lukisan Ini Dihasilkan Dari Pil Kuda.


Seorang seniman di London mengejutkan orang  awam melalui karyanya di pameran  di Bear Cub Gallery, London, baru-baru ini. Sebabnya, ia menggunakan bahan terlarang untuk menyusun sebuah lukisan ceria iaitu pil ekstasi.

Seniman yang menamakan dirinya Chemical X itu memang sengaja membuat karya menggunakan pil ekstasi sesuai dengan tema yang dicanang sekarang. Mereka menggunakan tema ekstasi untuk mendalami "teman lama atau musuh yang harus ditakuti" dalam pameran kali ini. Alhasil mereka menggunakan ratusan ekstasi untuk karya berjudul "Teletubbies go to Shambala" yang memaparkan gambar burung simbol keamanan dan matahari tersenyum.

Karya kontroversi itu akan dipamerkan di The Ark mulai 26 September hingga 2 Oktober. Sebelumnya mereka pernah mengalami pembatalan saat mengadakan pameran sama pada Mei 2013 Pihak media mendapat amaran  menggunakan ratusan ekstasi yang menyalahi undang-undang.

Chemical X terkenal selepas membuat logo untuk Ministry of Sound, label rakaman dan kelab malam di London. Mereka pernah bekerjasama dengan Damien Hirst dan Banksy dalam membuat karya "The Void" yang juga mengenai ubat-ubatan.

 






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs