Sunday, 22 January 2017

Filled Under:

Serah Taik Anda Dibayar.


OpenBiome sebuah institusi di Amerika bersedia untuk membayar mahal jika anda mahu menyerahkan najis anda untuk penyelidikan. OpenBiome adalah satu-satunya "bank najis" di Amerika yang bersedia membayar penderma najis.

 Untuk najis dalam sehari para sukarelawan akan dibayar US $ 40. Mereka kemudian mengumpulkan, menguji dan menyediakan sampel najis manusia itu untuk hospital atau rakan kongsi yang memerlukan. Sampel tersebut akan digunakan untuk pemindahan tahi microbiota atau pemindahan najis manusia.

 Mark Smith, pemilik OpenBiome menjelaskan bahawa pemindahan kotoran baik untuk menjaga keseimbangan semula jadi bakteria di dubur yang biasanya terbunuh oleh antibiotik. 

Pemindahan najis manusia memang masih jarang dipratikkan. Sampel najis manusia tersebut boleh ditranplantasikan melalui kolonoskopi atau tabung. "Sama seperti bank darah tapi bezanya ini untuk najis," jelas Mark. "Anda tidak perlu terbang melintasi negeri untuk buang hajat." OpenBiome tengah bekerjasama dengan sejumlah hospital di Amerika untuk membangunkan dan menghasilkan sampel najis dalam bentuk pil atau kapsul. Lembaga independen itu sudah dibangunkan sejak 2012 di Medford, Massachusetts.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs