Saturday, 25 February 2017

Filled Under:

Burger Perisa Daging Manusia.


 Bagi kebanyakan chef atau tukang masak, berkreasi adalah perkara yang mutlak dilakukan, agar makanan yang disajikan boleh berbeza-beza. Bukan hanya masalah kerabu saja, bahan-bahan makanan pun sering dikreasikan sedemikian rupa.

Sedangkan untuk rasa daging, biasanya kita akan ditawarkan berbeza-beza, mulai dari lembu, ayam, kambing hingga daging babi. Namun apa jadinya jika daging yang disajikan, mempunyai rasa yang serupa dengan daging manusia? Mungkin kita akan muntah saat memakannya.

Inilah yang terjadi pada salah satu chef di London timur. Di mana seorang chef bernama James Thomlinson mencipta daging yang mirip rasanya dengan daging manusia. Mungkin terdengar aneh, atau anda ingin tahu dengan rasanya?

Daging burger ini dibuat dari campuran daging lembu muda, hati ayam, sumsung tulang dan daging babi, dengan komposisi sedemikian rupa. Sehingga rasanya menyerupai daging manusia.


  
Thomlinson sendiri berkreasi dengan daging ini, berkat penyelidikan terhadap 1920 penduduk di New York dan meminta sekeping daging manusia yang telah meninggal dari seorang doktor. Selain itu, ia juga terinspirasi dari siri Televisyen, "The Walking Dead."

"Makanan yang saya sajikan diilhamkan dari gabungan produk segar, dan yang aneh saya juga terinpirasi dari kata-kata kanibal, dan rasanya mirip dengan daging tuna namun lebih enak," kata Thomlison.

 






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs