Sunday 26 February 2017

Filled Under:

Petua Kekal Sihat Nenek Makan 2kg Pasir Setiap Hari.


Tidak seperti orang umumnya yang ingin sihat dengan memakan sayur-sayuran dan buah-buahan.
Perempuan ini makan perkara yang sangat luarbiasa agar boleh memanjangkan umurnya.

Di usianya yang 78 tahun, ia mampu membuktikan bahawa mengkonsumi dua kg hal ini setiap hari boleh menjadikan ia sihat.
Perempuan India ini biasanya memakan dua kilogram pasir dan batu kerikil setiap hari.


Pasir telah menjadi makanan ruji bagi Kusma Vati sejak enam dekad lalu bagi mengekalkan kesihatan badannya.

Menurut sebuah laman antarabangsa, Vati dikatakan akan meluangkan masa selama beberapa jam di hadapan halaman rumahnya mengunyah pasir.

“Saya telah menguyah pasir dan batu sejak 63 tahun lalu. Saya suka makan pasir dan ia tidak memberi kesan yang memudaratkan.

“Saya tidak pernah mengalami sebarang kesakitan pada perut dan mulut termasuk gigi. Saya juga boleh mengunyah batu yang keras tanpa sebarang masalah,” katanya.

Malah Vati juga mendedahkan bahawa dia tidak pernah berjumpa dengan doktor sejak dia mengamalkan petua pelik itu.


Kusma Vati, 78, menghabiskan masa berjam-jam untuk menggali pasir dan kemudian memasukkannya ke dalam mulutnya untuk ia makan.

Dan kadang-kadang ia juga memakan dinding dari rumahnya.

Kusma mengatakan: "Aku telah memakan pasir dan kerikil dari kira-kira 63 tahun lalu, dan sekarang aku suka dan aku tidak berfikir ada kesan negatif dari memakan pasir.
"Aku tidak mengalami masalah di perut, mulu dan gigi saya, semuanya baik-baik saja, malah memakan ini membuatku lebih kuat.


“Saya tidak pernah berjumpa doktor kerana sentiasa berada dalam keadaan sihat.

“Saya mengamalkan amalan memakan pasir sejak berusia 15 tahun dan mengalami sakit perut yang teruk tetapi ianya tidak bertahan lama dan kembali seperti sedia kala.

“Saya fikir pasir juga sama seperti mineral lain dan ia memberi saya tenaga untuk terus bekerja di ladang tanaman,” jelasnya.

Salah seorang daripada cucu Vati pernah memujuknya untuk menghentikan amalan pelik itu namun gagal.

“Cucu saya mendesak saya mendapat bantuan perubatan untuk menghilangkan ketagihan ini tetapi saya melihat tiada keperluan untuk itu.

“Saya sihat dan patut berterima kasih kepada pasir,” jelasnya.


Jom saksikan video berikut ini;






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers