Friday, 17 February 2017

Filled Under:

Kelilingi 42 Negara Dengan Motor.


Selalu ada perkara yang mengejutkan bagi wanita saat mempunyai ahli keluarga baru. Rasa gembira dan terharu, selalu menyelimuti saat kedatangan bayi. Dan setiap orang merayakannya dengan cara masing-masing, baik itu bersama dengan keluarga atau sendirian.

Seperti yang dilakukan oleh Steph Jeavons yang berasal dari Eropah.Ia menjadi wanita pertama di dunia yang melalui 42 negara dan beberapa benua dengan motosikal, dalam rangka merayakannya menjadi seorang nenek.

Ketika itu, anaknya yang bernama Nathan memberikan khabar gembira, jika ia akan mendapatkan anak dari pasangannya.

Lalu, wanita berasal dari Old Conwy, Wales berusia 38 tahun, membuat sebuah niat, jika ia akan menjelajah 42 negara dengan motosikalnya. Dan ia akhirnya mencatatkan dirinya di dalam buku rekod, yang berjaya menjelajah dunia dengan motosikal. Dan ia pun menceritakan betapa gembiranya saat menggelilingi dunia dengan motosikalnya.

Saat dia menerokai negara-negara di dunia, ia hanya menghabiskan wang simpanan di antaranya untuk membeli petrol. Dan banyak pengalaman yang menyeronokkan semasa diperjalanan yang ia tempuh.

Di setiap antara negara yang ia kunjungi, banyak sekali perasaan emosional menyelimutinya. Ia juga pergi ke Iran, di mana wanita tidak dibenarkan untuk memandu kenderaan. Dan ia juga menceritakan bagaimana berada di medan perang saudara di Turki Selatan, bahkan ia harus memakai tudung semasa berada di Dubai.

Bukan hanya negara-negara itu saja, ia juga sempat melawati Kemboja, Malaysia, Singapura, hingga Indonesia sebelum menyeberang ke Benua Australia.











0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs