Thursday, 16 February 2017

Filled Under:

Minum Sos 3 Kali Sehari.


Sos tomato merupakan bahan penyedap untuk membuat makanan terasa lebih lazat. Bagi beberapa orang kehadiran sos tomato ketika makan adalah perkara wajib, tapi mungkin belum ada yang seobsesif wanita pelik ini.

Seperti disiarkan dari mirror.co.uk, Samantha Archer telah 'ketagihan' sos tomato dan tidak boleh sehari saja hadir mengambilnya. Sekurang-kurangnya dalam sehari, wanita berusia 30 tahun berasal  dari Harrow, London ini harus makan sos tomato sebanyak tiga kali. Ia juga selalu menambah banyak sos tomato ke dalam setiap makanan dan tidak akan mahu masuk ke restoran yang tidak mempunyai banyak stok sos berwarna merah itu.

Samantha sudah taksub sos tomato sejak berusia 5 tahun. Ia mendakwa masih mengingati rasa sos tomato yang diberikan ibunya saat itu. Samantha pun merasa ketagihan memakan sos tomato.



Sebagaimana diketahui, Samantha menghabiskan 36 liter sos tomato dalam masa setahun. Samantha juga menceritakan kalau rakan-rakannya kerap merasa malu saat makan bersama dengannya, sebab dia selalu meminta sekurang-kurangnya 12 paket sos tomato untuk satu menu makanan.




Mengambil sos tomato setiap hari, bukan bererti Samantha tidak bimbang dengan tubuhnya. Ia terkadang juga merasa takut dengan apa yang akan terjadi pada tubuhnya akibat terlalu banyak penggunaan rempah tambahan tersebut. Tapi ketagihan 'akutnya' pada sos tomato nampaknya tidak membuat Samantha berhenti.

Berapa banyak kos yang dihabiskan untuk membeli-belah sos tomato, Samantha juga tidak terlalu ambil mudah. Dari sekian banyak jenama, Heinz adalah salah satu kegemarannya. Sebotol sos tomato Heinz dijual pada harga 1,85 pound sehingga dalam setahun Samantha boleh mengeluarkan kos yang banyak hanya untuk membekalkan keperluannya akan sos tomato.

Ada banyak kes ketagihan aneh di dunia, terutama ketagihan makanan yang tidak sepatutnya dimakan. Meskipun tidak nampak menimbulkan kesan sampingan, namun sebenarnya kebiasaan seperti ini perlu diberi perhatian kerana memberi kesan buruk di masa akan datang. Kita doakan saja semoga Samantha boleh segera mengatasi ketagihan makan yang buruk ini.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs