Wednesday 8 February 2017

Filled Under:

Ketagih Makan Tisu.


Wanita cantik  ini boleh dikatakan punya hobi pelik yang masuk dalam kategori ekstrem. Bagaimana tidaknya, dari banyak makanan lazat yang ada di dunia, tisu tandas  jadi makanan kegemaran Jade Sylvester.

Jade membuat gempar selepas mengakui bahawa gemar makan tisu tandas. Wanita berusia 25 tahun ini mengakui mula mempunyai hobi aneh tersebut semasa hamil.

"Ketika hamil aku pernah ke tandas dan melihat banyak tisu. Aku tahu ia kedengaran tidak masuk akal, tapi tiba-tiba aku berfikir untuk memakannya," buka Jade. "Pada mulanya aku cuba beberapa helai, tapi aku terus terusan memakannya."

"Keluargaku sudah memberi amaran kalau itu tidak baik untuk kesihatanku. Tapi aku tidak boleh menahannya," kata Jade. "Biasanya aku makan 8 helaian tisu saat sedang di bilik mandi. Kadang-kadang aku ke bilik mandi hanya untuk makan tisu saja."

Tidak disangka, jika dikira Jade boleh memakan 1 roller setiap harinya. Untuk memenuhi keinginannya, Jade bahkan menyiapkan satu roller tisu khusus untuk dimakan dan satu lain untuk digunakan di tandas.

Meskipun begitu, Jade mengatakan jenis kegemarannya adalah tanda yang dibuat pasar raya, bukan produk yang lebih mahal. Menurutnya, tiap tanda mempunyai rasa yang berbeza.

"Aku lebih suka teksturnya, bukan rasanya. Aku suka tekstur kering dari tisu tandas," kata Jade. Menurut Jade, lebih dari satu tahun selepas melahirkan, dia masih tidak boleh menahan untuk memakan kertas tandas.

"Saya fikir ini hanya menggidam dan akan berhenti setelah aku melahirkan. Tapi aku tidak boleh berhenti, aku terus makan tisu," kata Jade. "Aku tahu ini tidak baik bagi kesihatanku, tapi itu tidak membuatku dalam masalah kesihatan atau sakit apa-apa."

"Aku selalu berusaha menyembunyikan hobi ini dari anakku. Setiap aku ketahuan, mereka akan cuba menghentikan saya," tambah Jade yang sudah dikurniakan 5 anak. "Kalau puteriku melihat aku makan tisu, dia selalu mengatakan, 'ludahkan tisu itu ibu, ludahlah ke tandas'."








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers