Thursday, 23 February 2017

Filled Under:
,

Makhluk Penghisap Darah Dari Zaman Kuno Ditemui.



Seorang petani mendakwa dia telah mencari sisa-sisa dua makhluk Chupacabra, yang juga dikenali sebagai mahluk menghisap darah. Dia menemuinya setelah tersandung oleh kerangka haiwan aneh yang telah mati di Chile.

Petani dan juga penternak kambing bernama, Javier Prohens, awalnya sedang makan tengah hari dengan rakan-rakannya. Lalu ia diberikan amaran oleh Bricio Saldivar ketika melihat tubuh makhluk aneh, di pinggir bandar kecil Monte Patria di timur Chile.

Pada awalnya mereka fikir sisa-sisa badan tersebut adalah kelawar, tetapi pada pemeriksaan lebih dekat, mereka menjadi yakin jika makhluk tersebut merupakan mitos yang selama ini beredar.

"Dia jelas takut dan mengatakan telah menemui dua mayat yang aneh. Ketika kami tiba di sana kami melihat dua kerangka terbaring di antara beberapa bal jerami di salah satu ruang bawah tanah," kata Prohens

"Pada mulanya kami fikir mereka mungkin kelawar, tetapi apabila dilihat lebih dekat, kita menyedari mereka adalah sesuatu yang lain, kerana kepalanya yang terlalu besar," tambahnya.


Lalu beberapa orang yang sedang bergema di sana berkata, jika makhluk tersebut adalah chupacabras. Yang jika diterjemahkan ke dalam bahasa Sepanyol sebagai 'kambing pelekap.'

Chupacabras adalah makhluk mitos, mempunyai kulit kasar dan bersisik, dengan warna hijau-kelabu dan sirip berduri yang tajam mengalir di belakangnya.

Makhluk ini dikatakan mempunyai tinggi 1.2 meter dan melompat seperti kanggaru, dan hanya terdapat di negara-negara Amerika Selatan.

Namanya berasal dari kebiasaan makhluk tersebut, yang biasa menyerang dan minum darah ternakan, khususnya kambing.

Dan sekarang bukti penemuan itu telah mencetuskan kebimbangan di kalangan petani lain di kawasan berdekatan.

Querubin Lebron, 38, berkata: "kehidupan kami dibina pada perternakan kambing. Ada banyak kambing di sini. Walaupun makhluk itu hanya menyerang haiwan, siapa tahu itu tidak akan menyerang anak-anak kita juga."

Pada bulan April tahun lalu, beberapa orang dari Texas mendakwa mereka telah menangkap seekor Chupacabra di kebun belakang mereka. Namun, setelah dilakukan penyelidikan, diputuskan bahawa makhluk itu rakun yang menderita penyakit scabies.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs