Monday 20 February 2017

Filled Under:

Pokok di Hutan Ini Menelan Peralatan Perang.


Perang Dunia II memang telah berlalu, namun tetap saja meninggalkan bekas yang tidak mungkin dilupakan sebahagian orang sehingga kini. Peralatan Perang Dunia ke-2 pun sudah disimpan sebahagian di muzium, untuk memperlihatkan betapa pentingnya saat itu.

Namun di sebuah hutan di Rusia, peralatan dari Perang Dunia ke-2 tetap menjadi bahagian yang unik untuk dilihat. Seperti helmet, mortar, hingga bom tangan masih terdapat di sana, bahkan sebahagian pokok "memakannya." Sehingga terlihat aneh, namun tetap berbahaya kerana kemungkinan masih aktif.

Hutan ini menjadi tempat peperangan dan persembunyian tentera Soviet. Sehingga tidak hairan, jika banyak peralatan perang yang tersimpan dan ditinggalkan di sana.

Lambat laun, pokok yang tumbuh selepas  perang "memakan" peralatan perang tersebut. Bahkan helmet "dicucuk" oleh pokok yang menjulang tinggi.

Semasa, Soviet sendiri dianggarkan kehilangan 20 juta orang, baik  dari pihak tentera atau awam. Untuk melihatnya, berikut foto-foto pokok-pokok tersebut memakan peralatan perang ketika itu:














0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers