Sunday, 12 February 2017

Filled Under:

Usia 81 Tahun Buat Aksi Berani Mati.


Payung terjun merupakan sukan yang cukup ekstrem dilakukan, apalagi bagi mereka yang masih berkategori first time. Perlu latihan yang cukup lama, agar ketika melakukan sukan ini tubuh tidak terperanjat dan terkejut, kerana dilakukan di atas ketinggian.

Begitu juga dengan usia penerjun, yang biasanya relatif muda dan kuat. Namun jika payung terjun dilakukan oleh seorang, wanita amatur, dan lanjut usia. Pasti anda ingin tahu, dan apa yang membuatnya rela melakukan perkara tersebut.

Nenek bernama bernama Min, yang berasal dari Shiyan, Hubei, China, mungkin menjadi nenek yang berani melakukan aksi ekstrem terjun payung, apalagi dilakukan di usianya yang tidak lagi muda, iaitu 81 tahun.

Hebatnya lagi, ini adalah pertama kalinya ia melakukan aksi tersebut, semasa melakukan lawatan ke Australia,untuk melawat anaknya yang ada di sana. Tindakan tersebut boleh membuat anda terkejut dan terperanjat, sekaligus kagum dengan apa yang ia lakukan.

Dalam foto-fotonya kelihatan ia sangat menikmati tindakan tersebut. Lucu, adalah satu kata yang boleh keluar saat melihatnya melakukan terjun payung, walaupun ia ditemani oleh orang yang profesional.

Ia juga mengakui, tidak ingin masa tuanya dihabiskan hanya berdiam diri di rumah sambil bermain catur. Dan ia boleh melakukan perkara yang unik dan ekstrem, walaupun usianya tidak lagi muda.









0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs