Tuesday 7 March 2017

Filled Under:

Lampu Didalam Kapal Terbang Berwarna Warni.


Bayangkan lampu di kapal terbang tidak putih membosankan melainkan berwarna hijau, ungu atau merah seperti aurora. Syarikat penerbangan Icelandair mempunyai lampu yang direka  seperti aurora.

Iceland terkenal dengan tarikan pelancongan khas destinasi sejuk iaitu aurora. Cahaya indah yang seakan menari di langit itu hanya boleh ditemui di kawasan-kawasan sejuk. Keindahan aurora selalu berjaya menghipnosis siapa saja yang melihat. Seakan ada langsir menawan yang menari di langit.


Satu lagi yang membuat aurora menarik adalah warnanya yang berbeza-beza. Bukan berwarna putih, warna aurora biasanya berwarna hijau, merah, biru dan ungu. Lebih mengagumkan kerana tarikan alam ini biasanya berlaku saat malam hari.

Icelandair pun membuat satu kapal terbang yang khusus membawa penumpangnya seperti melihat aurora. Ditengok dari laman rasminya, kapal terbang ini bernama Hekla Aurora. Badan kapal terbang dilukis lanskap Iceland lengkap dengan aurora yang megah di langit malam.

Tidak hanya indah di luarnya saja, kerana kapal terbang Boeing 757 ini juga akan memanjakan penumpang di dalam pesawat. Kerana ada lampu aurora yang akan menari di atas kabin kapal terbang. Sehingga, apabila lampu dimatikan jadi masa yang dinanti para penumpang.

Kapal terbang Hekla Aurora mempunyai jadual sendiri yang boleh dilihat di laman web rasmi. Seperti pada tarikh 11 Februari, kapal terbang ini akan berikut mempunyai Reykjavik-Seatle, atau pada tarikh 13 Februari akan berikut mempunyai Reykjavik-Copenhagen.







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers